آموزش انتخاب بهترین روش انتخاب پارچه مبلی راحتی و استیل

انتخاب پارچه مبلی

بهترین پارچه مبلی با توجه به مدل مبل متفاوت است در هنگام انتخاب بهترین پارچه مبلی فقط سلیقه ملاک نیست بلکه باید مدل مبلمان را هم در نظر گرفت، در این مقاله به بررسی آموزش انتخاب بهترین روش انتخاب پارچه مبلی راحتی و استیل می پردازیم با ما همراه شوید تا به هر اطلاعاتی که درباره روش انتخاب بهترین پارچه مبلی راحتی و استیل نیاز دارید را به دست آورید.

کدام جنس پارچه بهترین پارچه مبلی استیل است؟

با توجه به اینکه مبل استیل جز مبلمان لاکچری و مجلسی محسوب می شود برای اینکه زیبایی خاصی به مبلمان شما بدهد باید از پارچه هایی مثل ساتن(کریستال)، مخمل، پوست اسبی، چرم و پارچه هایی که از ترکیب اینها ساخته می شوند استفاده شود، چرا که پارچه هایی که اشاره کردیم ترکیب بسیار زیبایی را با چوب کنده کاری شده ایجاد می نماید و نمای مبل استیل شما را بسیار شیک و دلپذیر می نماید.

حتما بخوانید: هزینه تعمیرات مبل آیکا سرویس

اگر سلیقه شما مبل استیل براق است می توانید از پارچه چرمی استفاده کنید که قابلیت شستشو دارد و به راحتی در صورت لکه گرفتن، تمیز می شود و در مقابل سایش و نور مستقیم آفتاب مقاوم است، اما برای خانوارهایی که بچه خردسال و حیوانات خانگی دارند توصیه نمی شود، چرا که پارچه چرمی در برابر اشیا نوک تیز و پنجه حیوانات ضعیف خواهد بود و سریعا خط و خش به خود می گیرد.

اگر فضای خانه شما بسیار بزرگ است بهترین پارچه مبلی برای شما مخمل بدون پرز خواهد بود، اما اگر فضای منزل شما کوچک است از پارچه مخمل پرزدار استفاده نمایید تا خانه ی شما بزرگ تر جلو کند.

انتخاب رنگ پارچه مبل استیل به چه صورت است؟

یکی از مباحثی که در هنگام خرید مبلمان و چه در هنگام تعویض پارچه مبل در زمان انتخاب بهترین پارچه مبلی بسیار مهم و تاثیرگذار است انتخاب رنگ پارچه مبل استیل می باشد و باید هارمونی بین رنگ چوب و رنگ پارچه وجود داشته باشد.

همانطور که اطلاع دارید مبلمان استیل برای دکوراسیون لوکس و کلاسیک بیشتر به کار می رود و در این هارمونی هر چقدر رنگ چوب و پارچه نسبت به هم، تناسب بیشتری داشته باشد طبیعتا زیبایی دکوراسیون شما چند برابر خواهد شد.

تناسب طرح پارچه مبل استیل

با توجه به مدل مبل استیل معمولا طرح های گلدار و مشبک استفاده می شود که یکی از پر طرفدارترین مدل ها، طرح نقش برجسته است که عموما جنس آن پارچه کریستال است که طرح برجسته با زمینه ی ساده تناسب دارد معمولا پارچه مخمل زیبایی قشنگ تری نسبت به بقیه پارچه های موجود در بازار را در مبل استیل به وجود می آورد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم می توان از ترکیب دو رنگ یا دو طرح از یک پارچه استفاده کرد، برای اینکه زیبایی بیشتر مبلمان استیل شما داشته باشد بهتر است از یک پارچه استفاده شود؛ چرا که تناسب بیشتری با همدیگر خواهند داشت.

حتما بخوانید: قیمت پارچه مبلی مخمل

برای درک بیشتر یک مثال می زنیم تناسب بین رنگ کرم و آبی جلوه و نمای بسیار زیبایی را در دکوراسیون داخلی منزل شما به وجود خواهد آورد.

اهمیت انتخاب بهترین پارچه مبلی برای مبلمان راحتی

برای اینکه بهترین پارچه مبلی را برای مبلمان راحتی انتخاب نمایید باید با توجه به میزان استفاده از مبل راحتی که بسیار زیاد است عمل نمایید، برای مثال باید از پارچه هایی استفاده کنید که دیرتر کثیف و چرک آلود شوند و به راحتی هم تمیز شوند و از تار و پود مقاومی نیز برخوردار باشد چون ساعات زیادی افراد از آن استفاده می کنند و در برخی موارد برای صرف غذا و خوراکی ها از مبل راحتی استفاده می شود.

با توجه به اینکه مدت زمان طولانی مبل راحتی مورد استفاده قرار می گیرد طول عمر کمتری نیز طبیعتا خواهد داشت، به همین خاطر داشتن پارچه با کیفیت یکی از نکات کلیدی در انتخاب بهترین پارچه مبلی برای مبلمان راحتی به شمار می آید.

یکی از انتخاب هایی که می توان در نظر داشت استفاده از پارچه های با الیاف طبیعی یا پارچه های نایلونی یا پارچه های پشمی، مخمل و نخی را می توان نام برد، چرا که از مقاومت خوبی در برابر فرسایش، ساییدگی و لکه گرفتن دارا می باشند علاوه بر توضیحات داده شده، از زیبایی منحصر به فردی برای مبلمان راحتی خواهند داشت و به راحتی در صورت لکه گرفتن تمیز می شوند.

در هنگام انتخاب رنگ بهترین پارچه مبلی برای مبلمان راحتی باید به هارمونی بین رنگ مبلمان و پرده ها و فرش ها باید توجه بسیار زیادی کرد، چرا که در صورت عدم هماهنگی فضای دکوراسیون شما بسیار زشت به نظر خواهد رسید، حتما در انتخاب رنگ بهترین پارچه مبلی از کارشناسان طراحی داخلی مشورت بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

جمع بندی مقاله و کلام پایانی

در این مطلب به بررسی بهترین پارچه مبلی برای مبلمان راحتی و استیل پرداختیم و مزایا و معایب بهترین پارچه های موجود در بازار را باهم چک کردیم، در پایان خوشحال خواهیم شد نظرات و تجارب خود را درباره انتخاب بهترین روش انتخاب پارچه مبلی راحتی و استیل را برای ما و دیگر دوستانتان در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید شاد و پیروز باشید.

ثبت دیدگاه