با توجه گسترش انواع صندلی اداری و کاربردهای متنوع آنها در سازمان ها و ادارات مختلف؛ استفاده های گوناگونی دارد معمولا صندلی های اداری استحکام و دوام بالایی دارند، یکی از قطعات صندلی اداری که به مرور زمان نیاز به تعمیر صندلی اداری دارد، جک صندلی اداری است، که برای افرادی از صندلی زیاد استفاده می کنند آشنایی با جک صندلی اداری می تواند در نگهداری و تعمیر جک صندلی اداری کمک شایانی نماید با ما تا پایان این مقاله همراه شوید تا اطلاعات دسته اولی درباره تعمیر و مراحل تعویض جک صندلی اداری و انواع آن بدست آورید.

آشنایی اولیه با انواع جک صندلی اداری

جک صندلی اداری با ارتفاع های گوناگون و استاندارد  در چهار سایز 8 و 10 و 12 و 22 سانتیمتری تولید می شوند به دلیل انحصاری بودن جک صندلی اداری، قابلیت تولید داخلی وجود ندارد و عمدتا از سه کشور چین، تایوان و آلمان وارد کشور می شوند و بهترین نوع جک صندلی اداری متعلق به کشور آلمان است که در بازار ایران، به دلیل قیمت بسیار بالای آن، بسیار کم، یافت می شود.

جک صندلی اداری ساخت کشور آلمان برای صندلی های سنگین و مدیریت اداره مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به گران بودن آن صرفه اقتصادی برای استفاده در صندلی های معمولی را ندارد.

جک صندلی اداری ساخت کشور تایوان از نظر کیفیت ساخت از کشور آلمان از برتری کمتری برخوردار است اما نسبت به کشور چین با درجه کیفی بیشتری تولید می‌شود. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه جک تایوانی را از جک چینی تشخیص دهید چند راه وجود دارد.

اولین راه این است که از فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر با دریافت فاکتور مهر و امضا شده، خریداری نمایید.

دومین راه همراه داشتن جک خراب شده صندلی است، چرا معمولا واژه ساخت تایوان بر روی جک، مشخص شده است.

سومین راه جنس آلیاژ فلز به کار رفته در جک صندلی اداری است.

چگونه متوجه خرابی جک صندلی اداری شویم؟

برای اینکه با سازو کار جک صندلی اداری آشنا شویم باید نشانه هایی که خبر از خرابی یا تعمیر جک صندلی اداری می دهد را بشناسیم.

اولین و مهم ترین نشانه ی که وجود دارد این است که جک صندلی اداری به سمت بالا و پایین حرکت نمی کند یا زمانی که گاز داخل جک صندلی اداری خالی شده باشد بعد از نشستن روی صندلی؛ به سمت پایین حرکت می کند و بعد از بلند شدن از روی صندلی دوباره به سمت بالا حرکت می کند، در این مواقع نیاز به تعویض جک صندلی اداری مشهود است و باید فورا تعویض جک صندلی اداری صورت پذیرد.

دومین علامتی که نشان می دهد که قطعه جک صندلی اداری نیاز به تعمیر یا تعویض دارد سفت شدن عملکرد جک صندلی اداری است چرا که یک جک صندلی اداری باید روان باشد و به راحتی با فشار دادن اهرم دستی، به آرامی به سمت بالا یا پایین حرکت نماید، اگر صندلی شما حرکتی ندارد یا به سختی به سمت بالا و پایین حرکت می کند زمان تعویض جک صندلی اداری فرا رسیده است.

سومین نشانه ی که وجود دارد عدم تامین ارتفاع مناسب توسط جک صندلی اداری است وقتی جک صندلی اداری تا ارتفاع مشخص شده بالا نرود دو حالت وجود دارد یا باید جک صندلی اداری تعمیر شود یا جک صندلی اداری باید با جکی که ارتفاع بیشتری را با توجه به میز و قامت شما تامین می کند تعویض شود.

تعويض جک صندلي اداري چه مراحلی دارد؟

برای تعویض جک صندلی اداری باید یکسری اصول را رعایت نمود که در ادامه این اصول را برای تعمیر جک صندلی اداری که با تعویض جک صندلی اداری پایان می یابد توضیح خواهیم داد:

اولین قدم برای تعویض جک صندلی اداری برعکس نمودن صندلی است و باید پایه های صندلی اداری را که به وسیله یک میله به هم متصل شده اند را با زدن دو سه ضربه چکش به آن، بیرون بیاورید بعد از بیرون آوردن میله پایه های فلزی صندلی از جک رها می شوند و قدم بعدی باز کردن جک از کفی صندلی است که سر جک صندلی اداری در داخل محفظه ی قرار دارد با آچار فرانسه سر جک را باز کنید تا به راحتی جک از داخل محفظه فلزی بیرون بیاید.

بعد از بیرون آوردن جک وقت آن است که سر جک جدید را در داخل محفظه ی فلزی قرار دهید و سپس پایه های صندلی را دوباره به وسیله میله به جک متصل نمایید بعد از متصل کردن میله به جک می توانید صندلی اداری را بر گردانید چون کار تعویض جک صندلی اداری  تمام شده و شما دوباره از صندلی اداری خود می توانید استفاده نمایید.

نکته مهمی که باعث می شود تعمیر جک صندلی اداری به تعویق بیافتد نگهداری و مواظبت در هنگام نشستن و استفاده از مکانیزم صندلی اداری است چرا وقتی جک صندلی اداری در بالاترین ارتفاع خود قرار دارد از پریدن روی آن باید اجتناب شود، چرا که هم باعث خرابی مکانیزم صندلی اداری می شود و هم باعث خرابی جک صندلی اداری و خالی شدن گاز داخل آن، به همین خاطر برای بالا بردن طول عمر صندلی اداری روی استفاده صحیح از صندلی اداری خود کوشا باشید.

بازگشت به بالا
محصول به سبد خرید شما اضافه شد