چرخ صندلی اداری و خرید چرخ صندلی چرخدار و گردان

تعویض چرخ صندلی اداری

آیا تعویض چرخ صندلی اداری یا گردان تبدیل به دغدغه شما شده است؟ صندلی‌های اداری از موارد پر مصرف در بسیاری از فضاهای عمومی، ادارجات و حتی منازل محسوب می‌شوند. به همین خاطر استفاده مستمر و مداوم آنها در طول روز می‌تواند باعث بروز مشکلات و آسیب‌هایی از ناحیه چرخ شود. در نتیجه گاها تعمیر صندلی اداری به یکی از مسائل مهم برای افراد تبدیل می‌شود.

این چرخ‌ها به صندلی کمک می‌کنند تا به سرعت و راحتی حرکت کنند بنابراین احتمال خراب شدن این چرخ‌ها از مواردی است که باید درنظر گرفت. خوشبختانه در این مورد شما نیاز به تعویض و خرید صندلی جدید ندارید و می‌توانید به سادگی چرخ صندلی گردان آسیب دیده را جایگزین کنید.

جهت اقدام برای تعمیر جک صندلی اداری در آیکا دکور روی آن کلیک کنید.

قیمت چرخ صندلی اداری

همانطور که اشاره کردیم قیمت نهایی چرخ صندلی‌ها می‌توانند بر اساس نوع، کیفیت و متریال ساخت آنها و یا کشور سازنده متفاوت باشد. به طور کلی بازه ای از 12 تومان به بالا را می‌توان برای هر چرخ درنظر گرفت. قاعدتا در صورتی که قصد داشته باشید از جنس‌های با کیفیت‌تر با طول عمر و بهره‌وری بیشتر تهیه کنید این قیمت می‌تواند افزایش پیدا کند. نرخ برخی از چرخ‌های صندلی گردان می‌تواند حتی تا 45 هزار تومان هم در بازار تعیین شود.

شما می‌توانید برای خرید و تهیه این چرخ ها از فروشگاه‌های آنلاین و یا بازار اقدام کنید. در صورتی که قصد تعویض چرخ‌های صندلی خود را دارید بهتر است این کار را برعهده یک فرد و مجموعه متخصص بگذارید. تیم آیکا دکور نیز می‌توان خدمات تعمیر صندلی‌های اداری را برعهده بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوه می‌توانید تماس بگیرید.

خرید چرخ صندلی چرخدار و گردان

همانطور که در زمان خرید صندلی گردان به کیفیت رویه کوبی، رنگ و مشخصات یا ارگونومی آن توجه می‌کنید لازم است تا موارد از جمله کیفیت چرخ‌ها را نیز درنظر بگیرید.

کاستور یا چرخ صندلی اداری بخشی است که از در قسمت پایینی پایه صندلی نصب می‌شود و امکان حرکت ساده صندلی را فراهم می‌کند. بنابراین این قسمت شامل اجزایی از جمله پایه، ساقه و چرخ می‌شود. تعمیر پایه صندلی اداری نیز از موارد تخصصی و حساس محسوب می‌شود که در مجموعه آیکا دکور انجام می‌گیرد.

به طور کلی توصیه می‌شود که در زمان تعویض یا خرید چرخ صندلی اداری همه آنها را با یکدیگر تعویض کنید. زیرا درغیر این صورت از عملکرد یکنواخت و مناسب آنها کاسته می‌شود.

چرخ صندلی چرخدار

یکی از مولفه‌های بسیار مهم که لازم است در زمان خرید چرخ آن را درنظر داشته باشید، محل اتصال چرخ به پایه است. مدل اتصال این بخش می‌تواند در صندلی‌ها متفاوت باشد. بنابراین لازم است که در زمان خرید با شناخت دقیق این مسئله، چرخ مناسب را انتخاب کنید. در صورتی که نوع اتصال را به درستی نمی‌دانید بهتر است حتما برای پیشگیری از هزینه‌های اضافی از یک فرد با تجربه کمک بگیرید.

نکات مهم خرید چرخ صندلی اداری

از آنجایی که خرید و یا تعویض چرخ صندلی اداری می‌تواند نکته بسیار مهمی باشد؛ بنابراین بهتر است تا با کسب اطلاعات درباره این مسئله نکات مربوط به خرید و انتخاب را درنظر بگیرید. طراحی، ساخت و یا حتی جنس چرخ ها می‌تواند با یکدیگر متفات باشد. از جمله تفاوت‌های مهم چرخ یا کاستورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظرفیت وزنی صندلی
  • نحوه استفاده و کاربرد صندلی
  • قرارگیری صندلی روی سطوح مختلف از لحاظ جنس کف
  • جنس بکار رفته شده در ساخت چرخ از جمله ژله‌ای، پلاستیکی و…

نکات اشاره شد تعیین کننده موارد بسیاری از جمله اندازه، نوع، جنس و آج‌های چرخ است که می‌تواند براساس کاربری و نیاز شما متفاوت باشد. بهتر است در این مرحله با شناخت دقیق نیازهایتان بهتر انتخاب را داشته باشید.

به طور کلی می‌توان گفت چرخ‌هایی با اندازه‌های کوچک‌تر غلتیدن و حرکت را دشوارتر می‌کنند و گاها می‌توانند خطر آفرین نیز باشند. به طور مثال اگر درنظر دارید از چرخ صندلی چرخدار بر روی سطوحی همچون فرش یا موکت استفاده کنید، بهتر است چرخ‌هایی با ابعاد بزرگتر را درنظر بگیرید.

لازم است این نکته را بدانید که چرخ‌های ارزان قیمت قادر به تحمل و انتقال وزن به صورت یکسان نیستند. بنابراین ممکن است پس از مدت کوتاهی در صورت استفاده مستمر و یا برخورد با وسایل دیگر دچار شکستگی یا هرز شدگی به علت سایش و فشار شوند. همچنین انتخاب چرخی با آج نامناسب می‌تواند سطح شما را دچار خراش یا خط افتادگی کند و مشکلاتی در حرکت بوجود بیاورد. در ادامه این بخش بیشتر به بررسی انواع سطوح و چرخ‌های مناسب برای آنها خواهیم پرداخت:

چرخ مناسب برای کف چوبی:

اگر استفاده از چرخ صندلی اداری را برای سطوحی با کف چوبی درنظر گرفته‌اید، بهتر است گزینه ای را انتخاب کنید که از کفپوش شما در برابر خراش، لک و ایجاد رگه و فرو رفتگی محافظت کند. برای همین چرخ‌هایی با عاج نرم معمولا برای این فضاها توصیه می‌شوند. چرخ‌های لاستیکی، ژله ای یا ترموپلاستیک از مواردی هستند که شما می‌توانید به عنوان چرخ صندلی گردان انتخاب کنید.

چرخ مناسب برای فرش و موکت:

در صورتی که چاره ی بجز استفاده از صندلی چرخدارتان بر روی فرش و موکت ندارید، لازم است تا صندلی را با فضا و نیازهایتان سازگار کنید. غلتاندن و حرکت دادن این چرخ‌ها بر روی این سطوح بخصوص در زمان قرار گرفتن وزن و فشار بر روی آن می‌تواند بسیار دشوار باشد.

به همین دلیل معمولا چرخ‌هایی با جنس پلی ارتان یا پلاستیکی برای این منظور گزینه های بهتری محسوب می‌شوند. همچنین می‌شود اینطور گفت که هرچقدر قطر چرخ بزرگتر باشد، می‌توان آن را راحت‌تر بر روی سطوحی ازجمله فرش حرکت داد. 

تعمیر چرخ صندلی گردان

در پایان

یکی از مهم ترین اهداف و کارکردهای صندلی اداری تامین راحتی و آسایش مصرف کنندگان می‌باشد. بنابراین بهتر است در صورت بروز مشکل و مواجه با اتفاقاتی از قبیل شکستن چرخ‌ها، سریعا برای رفع و جایگزینی آن تلاش کنید. در غیر این صورت ممکن است به سطوح مختلف یا پایه‌های صندلی آسیب وارد شود و خسارت بیشتری به برایتان همراه داشته باشد.

در این صفحه از آیکا دکور سعی کردیم با نکات مهم در خرید چرخ صندلی اداری و گردان به شما در این کار کمک کنیم. به یاد داشته باشید از آنجایی که پروسه تعویض چرخ فرایند حساسی می‌باشد؛ بهتر است در صورت نداشتن مهارت و تجربه کافی این کار را به یک فرد متخصص محول کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن است به سایر بخش‌ها آسیب برسانید.

ثبت دیدگاه