قیمت رنگ کاری مبل – رنگ کاری حرفه ای مبلمان استیل

رنگ کاری مبل استیل

رنگ کاری مبل می‌تواند مرحله بسیار مهمی در آماده سازی و خروجی نهایی سرویس چوبی باشد. به همین دلیل است که کسب اطلاعات و آگاهی در زمینه پروسه رنگ کاری برای مبل های استیل، کلاسیک یا سلطنتی به شما برای داشتن انتخابی بهتر کمک می‌کند. این مسئله حتی برای تعمیر مبل نیز جزء موارد پر اهمیت محسوب می‌شود. بنابراین ما در این مطلب از آیکا دکور به بررسی اطلاعات مهم در زمینه رنگ کاری مبل استیل و سلطنتی، تعرفه و قیمت آن خواهیم پرداخت.

همین حالا تماس بگیر

قیمت گذاری، ثبت سفارش و بررسی مبل به صورت آنلاین انجام می‌شود.

قیمت رنگ کاری مبل

به طور کلی تعیین نرخ و تعرفه رنگ کاری مبل بر اساس مولفه‌های متنوعی تعیین میشود مواردی از قبیل زیر می‌توانند قیمت نهایی کار شما را افزایش یا کاهش بدهند.

  • تمیز بودن کلاف کار و اجرای درست منبت کاری ها می‌تواند در زمان مورد نیاز برای رنگ کاری مبل استیل یا سلطنتی مهم باشد. پس در نهایت نحوه اجرای برش چوب و تراش آن می‌تواند یکی از مولفه های قیمت گذاری باشد.
  • رنگ مورد استفاده و درجه کیفی آن می‌تواند در قیمت نهایی تغییراتی بوجود بیاورد. برند، کشور سازنده و خلوص رنگ می‌تواند عامل مهمی محسوب شود.
  • جنس خوب بکار رفته شده و کیفیت آن نیز در تعرفه های رنگ کاری مبلمان بی تاثیر نیست.
  • اعتبار و شهرت برند تولید کننده و دست اندر کار
  • زمان مورد نیاز برای انجام کار

نکته اینجاست که به دلیل نوسان قیمت رنگ کاری مبل در بازار و تغییر هزینه های مواد اولیه یک تعرفه ثابت را نمی‌توان برای رنگ کاری تمامی انواع مبلمان درنظر گرفت و لازم است که مسائل بسیار را درنظر گرفت. بنابراین بهتر است برای آگاهی از تعرفه‌های روز بازار با بیان نوع کار و نیازهایتان از یک فرد ماهر قیمت دقیق بگیرید.

رنگ کاری مبل استیل:

به طور کلی رنگ کاری مبل های استیل نسبت به سبک های مدرن، کلاسیک یا نئوکلاسیک جزئیات بیشتری را شامل میشوند و دارای منبت کاری هستند. علاوه بر روند و مطالب اشاره شده در بخش بالا برای مبل های استیل یا سلطنتی می‌توان از ورق های طلا نیز استفاده کرد که می‌تواند جذابیت و درخشش کار را چندین برابر افزایش دهد. و به آن جلوه ای مجلل‌تر بدهد. به همین دلیل است که در رنگ کاری های این نوع از سرویس چوبی عموما از سبک پوششی و ورق‌های طلا یا گاها نقره‌ای استفاده میشود.

نحوه رنگ کاری مبل سلطنتی

رنگ کاری مبل سلطنتی:

مبل های سلطنتی را می‌توان از نمونه های پر زرق و برق تر مبل های استیل دانست. این نوع از سرویس ها معمولا دارای ابعاد و تاج بزرگتر و همچنین منبت کاری های ظریف و پرجزئیات بر روی تاج، دسته ها و پایه هستند. به همین دلیل است که رنگ کاری مبل سلطنتی کاری تخصصی است و نسبت به سایر کارها نیازمند مهارت و تجربه خاصی است.

همچنین برای انجام رنگ کاری سرویس های چوبی این چنینی لازم است که از سمباده‌های خاصی برای تمیز کردن و پرداخت منبت‌ها استفاده شود؛ تا پیش از رنگ کاری پایه کار در بهترین وضعیت خود، به صورت کاملا یکدست قرار بگیرد.

مروری بر مراحل و انواع روش‌های رنگ کاری

زمانی که فرایند شکل‌دهی و آماده سازی چوب مبل به پایان برسد زمان رنگ زدن و سپس رویه کوبی آن فرا میرسد. در کارگاه‌‌های رنگ کاری مبلمان این کار به دو سبک رنگ کاری طبیعی و رنگ کاری پوششی یا مصنوعی مرسوم است. در ادامه لازم است که درباره هر کدام از سبک های مطرح شده به طور دقیق تری توضیح بدهیم. تا شما را با روند آن آشنا کنیم.

رنگ کاری طبیعی:

زدن رنگ بر مبل استیل یا کلاسیک به روش طبیعی، در طیف‌های عسلی روشن تا قهوه ای تیره(ونگه) انجام می‌شود. در این نوع طرح و زمینه اصلی چوب به خوبی قابل ماهده است و بیننده متوجه نقش و نگار چوب و حالت طبیعی آن خواهد شد. به همین دلیل است که این سبک سال‌هاست مورد توجه قرار گرفته است و طرفداران زیادی دارد.

برای انجام این فرایند قبل از هر چیز “بتونه زدن” مبل مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین پس از پلیش و پرداخت منبت کاری های سرویس چوبی بخش هایی از قبیل درزها بتونه میشود. بتونه شامل موادی از جمله مل، آب، پودر سریش و رنگ است. رنگ‌های بکار رفته در این سبک از رنگ آمیزی مبل و ساخت بتونه در این موارد طبقه بندی میشوند:

مشکی(دوده)، قرمز(اخرایی)، زرد(گل،ماش) و طیف عسلی تا قهوه ای روشن که حاصل از ترکیبات سه رنگ اصلی اولیه به نسبت های مختلف میشود.

پس از مرحله بتونه نوبت به پوست خوردن کار میرسد. این اصطلاح در رنگ کاری مبل سلطنتی یا استیل به منظور تمیز کردن خروجی نهایی و بدست آوردن سطحی صاف انجام می‌شود. سپس سیلر و شاپن به بهتر جلوه کردن رنگ مبلمان کمک می‌کنند.

در پایان این پروسه با پاشیدن پلی استر مات یا برق، رنگ کاری مبلمان به پایان و به مرحله رویه کوبی مبل خواهد رسید.

خدمات حرفه ای رنگ کاری مبل استیل

رنگ کاری پوششی یا مصنوعی:

در رنگ کاری مصنوعی یا پوششی طرح چوب مشخص نمی‌شود و رنگ به طور کامل سطح رویه کار را در برمی‌گیرد. این سبک می‌تواند در ترکیب رنگی های مختلف از جمله مشکی، سفید، قهوه‌ای تیره یا هر رنگ دیگری مثل آبی زرد و… انجام شود. در رنگ کاری مصنوعی پس از در آوردن زیر کار(پوست خوردن و بتونه زدن چوب) پاشیدن پلی استر انجام می‌شود. در این زمینه برخی از رنگ‌ها نیاز به پاشش پلی استر ندارند که به آنها “رنگ‌های پلی استایرن” گفته می‌شود.

جمع بندی

در این محتوا از آیکا سعی کردیم تا با بررسی پروسه و انواع روش‌های رنگ کاری مبل سلطنتی یا استیل به شما در شناخت بهتر روند این فرایند کمک کنیم. همچنین با بیان مولفه‌های مهم و تاثیرگذار در تعیین تعرفه و قیمت رنگ کاری حرفه ای شما را به یک جمع بندی کلی در این زمینه برسانیم.

به یاد داشته باشید که سپردن این وظیفه مهم به یک تیم متخصص و حرفه ای می‌تواند در استفاده بهینه از هزینه و زمان شما تاثیرگذار باشد. بنابراین لازم است که حتما در این زمینه تحقیق کنید و با سپردن این امر مهم به یک برند معتبر، بهترین خروجی را دریافت کنید. بهتر است قبل از انجام فرایند رنگ کاری سرویس چوبی به سبک دکوراسیون منزل نیز توجه داشته باشید تا خروجی مطلوبی داشته باشید.

ثبت دیدگاه