هزینه تعمیر و تعویض قطعات صندلی اداری

قطعات صندلی اداری

با توجه به اصل همیشگی که برای وسایل مکانیکی همواره صادق است قطعات صندلی اداری هم از این قاعده مستثنی نیستند و به مرور زمان در صورت استفاده از صندلی، قطعات صندلی اداری مستهلک می‌شوند و باید در سریع‌ترین زمان ممکن قطعات خراب مورد بازبینی و تعمیر قرار گیرند تا از آسیب رسیدن به بقیه قطعات صندلی اداری جلوگیری بعمل آورد در این مقاله با ما همراه شوید تا اطلاعات دسته اولی درباره قیمت و معرفی هر قطعه از صندلی اداری بدست آورید.

با توجه به گران شدن صندلی اداری یکی از راهکارهای کاهش هزینه های جاری ادارات و سازمان ها، تعمیر صندلی اداری است که باید توسط تکنسین مجرب که از سمت نمایندگی تعمیر صندلی اداری به محل اعزام می‌شوند انجام شوند.

جک صندلی اداری

جک یکی از مورد توجه‌ترین قطعات صندلی اداری به شمار می‌آید که به صورت وکیوم هستند و داخل آنها گاز نیترون وجود دارد که با فشار دادن اهرم دسته جک، صندلی به پایین ترین قسمت خود می‌رود و انواع جک در سایزبندی 8، 10، 12، 21، 27 سانتیمتری در بازار عرضه می‌شوند که معمولا از جک سایز 8 و 10 سانتیمتری برای صندلی های مدیریتی و سایز 12 برای صندلی های اداری به کار گرفته می‌شوند.

اصولا از کشورهای سازنده جک می‌توان به آلمان و تایوان و چین اشاره کرد که اکثر جک های به کار برده در صندلی های اداری ساخت چین و تایوان هستند اما در صندلی های مدیریتی بخاطر وزن سنگین صندلی از جک آلمانی استفاده می‌شوند.

کاربرد چرخ صندلی اداری

چرخ صندلی اداری وظیفه حفظ تعادل و گردش و جابجایی صندلی را بر عهده دارد که معمولا در سه مدل سه پر و چهار پر و پنج پر در بازار یافت می‌شوند مدل 5پر معمولا از امنیت بالاتری برخوردار می باشد و امکان واژگونی کمتری نسبت به مدل های 3 یا 4پر را دارا می باشد.

اتصال چرخ صندلی اداری به پایه صندلی اداری معمولا در حالت پرچ پرسی، پرچ پیچی، پرچ هزارخاری به هم متصل می‌شوند و جنس رویه چرخ صندلی در 4 مدل پلی یورتان، نایلون، پلی پروپبلن و لاستیک دسته بندی می‌شوند.

مکانیزم صندلی اداری

به جرات می‌توان گفت که از اصلی ترین قطعات صندلی اداری مکانیزم آن می باشد چرا که وظیفه تنظیم صندلی در جهات مختلف را بر عهده دارد و مکانیزم در سه مدل مختلف: ال، سینکرون و تیلت تقسیم بندی می‌شوند که هرکدام از این مدل ها تنظیمات خاصی را ارائه می‌دهند.

کاربرد دسته صندلی اداری

دسته صندلی اداری که به بدنه صندلی متصل می‌شود و وظیفه حفظ تعادل و کم کردن فشار وارده به شانه ها و گردن را زمانی که فرد مشغول تایپ کردن می باشد را بر عهده دارد.

معمولا دسته صندلی را در سه مدل: دسته چرم، دسته تی شکل، و دسته انتگرال صندلی تقسیم بندی می‌شوند.

پشتیبان کمری صندلی اداری

یکی دیگر از قطعات صندلی اداری پشتیبانی کمری صندلی اداری می باشد که نقش حیاتی در تامین سلامتی ستون فقرات شخص استفاده کننده از صندلی را دارا می‌باشد که عموما در بعضی از صندلی ها قابلیت تنظیم دارند و فرد می‌تواند با توجه به قسمت پایین کمر خود، صندلی را تنظیم نماید.

این قطعه فشارهای وارده به کمر را خنثی می‌سازد و از بروز بیماریهای دیسک کمر و سیاتیک جلوگیری بعمل می‌آورد.

پشت‌سری صندلی اداری

از قطعاتی که در صندلی های استاندارد وجود دارد پشت سری صندلی اداری است که بر روی دیواره ی بالایی صندلی اداری نصب می‌شود تا اشکالاتی که در طراحی صندلی وجود دارد را برطرف نماید.  

زمانی که فرد بر روی صندلی اداری خواهد نشست با توجه به حالت صاف و مستقیمی که فرد در حین نشستن دارد فشار زیادی به مهره های کمر و گردن وارد می‌شود که این بالشتک طبی این فشارها را خنثی می‌کند و از بروز درد در ناحیه کمر و گردن جلوگیری می‌نماید.

پد دسته صندلی اداری

وفتی که فرد روی صندلی می‌نشیند آرنج و ساعد خود را بر روی دسته صندلی اداری می‌گذارد به دلیل جنس سفت و ضخیم دسته صندلی امکان زخم شدن و اذیت شدن آرنج و ساعد دست وجود دارد، به همین خاطر برای راحتی بهتر و استفاده با کیفیت تر از دسته صندلی از پد دسته صندلی که بسیار نرم و لطیف هستند استفاده می‌شود و باعث خلق تجربه خوشایند در حین استفاده از صندلی های اداری برای شما خواهد شد.

پوشش جک صندلی اداری

یکی از قطعات صندلی اداری که از خرابی جک صندلی محافظت می‌کند پوشش جک صندلی است که از ورود گرد و غبار و ضربات احتمالی به جک صندلی جلوگیری بعمل می‌آورد و طول عمر مفید جک صندلی را افزایش می‌دهد.

پایه صندلی اداری

پایه صندلی وظیفه حفظ تعادل و عدم واژگونی صندلی اداری را بر عهده دارد که معمولا در انتهای جک صندلی اداری قرار می‌گیرند و متداول ترین مدلی که در اکثر صندلی های اداری به کار گرفته می‌شود مدل 5 پر می باشد که هم از استحکام و مقاومت خوبی برخودار است و هم چرخ ها را به پرها متصل می نماید که از نظر جنس به دو دسته، پایه صندلی پلاستیکی و پایه صندلی فلزی تقسیم بندی می‌شوند.

جمع بندی مقاله و کلام پایانی

در این مقاله به معرفی و قیمت هر یک از قطعات صندلی اداری پرداختیم و کاربرد و وظایف هرکدام از قطعات به کار رفته در صندلی را به صورت مجزا توضیح دادیم در پایان خوشحال می‌شویم که از نظرات ارزشمند خودتان را در قسمت نظرات این مقاله برای ما و دیگر دوستانتان درج نمایید شاد و پیروز باشید.

ثبت دیدگاه