مشخصات و قیمت پارچه مبلی مایا

پارچه مبلی مایا

انتخاب پارچه مبلی مناسبی از بین تنوع زیاد مدل‌ها و جنس‌های متنوع می‌تواند گاها سخت و دشوار باشد. امروزه پارچه مبلی مایا یکی از مدل‌های محبوب و پرطرفدار در بازار محسوب می‌شود. جنس چرم، پارچه این مدل باعث شده تا مورد توجهی بسیاری از افراد قرار بگیرد. و انتخاب آن را برای سبک‌های خاصی از مبلمان مطلوب و جذاب کند. به همین خاطر است که در چند سال اخیر میزان فروش آن افزایش یافته. و به عنوان گزینه ای مقرون به صرفه و پربازده به خریداران در بازار پیشنهاد می‌شود.

بنابراین لازم است که شما برای آشنایی بیشتر با این پارچه به منظور انتخاب آن برای تعمیر مبل از مشخصات آن آگاه شوید. در این صفحه از آیکا دکور به نکات خرید و ویژگی‌های پارچه مبلی مایا و نکات رویه کوبی مبل با این پارچه خواهیم پرداخت.

پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات درباره پارچه مبلی‌های دیگر و مقایسه آنها، مقالات زیر را نیز مطالعه نمایید تا به جمع بندی بهتری برای انتخاب پارچه مورد نظرتان برسید:

مشخصات پارچه مبلی مایا

همانطور که اشاره کردیم این پارچه از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به چرم دارد. و همین باعث افزایش محبوبیت و درصد خرید آن شده است. کیفیت و استحکام بالای پارچه‌های مایا نیز باعث افزایش عمر مفید و مقاومت آنها در برابر استفاده شده است. این جنس پارچه می‌تواند انتخاب مناسبی برای مبل‌هایی با استفاده زیاد محسوب شود. از آنجایی که جنس آن چیزی مابین پارچه و چرم است جلوه و ظاهر بسیار زیبا و منحصر به فردی به فضا و مبلمان می‌دهد.

اگرچه با لمس پارچه مبلی مایا احساس نرمی و لطافت می‌کنید، اما توامان با این موضوع حس داشتن یک جنس لوکس و شیک نیز به شما دست می‌دهد. به همین دلیل این موضوع می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در سبک دکوراسیون و بوجود آوردن حس گرما در محیط داشته باشد.

از این نوع پارچه بیشتر می‌توان برای مدل‌های مبلمان کلاسیک، پفکی یا راحتی استفاده کرد. تراکم مناسب یکی از مواردی است که شما باید در زمان خرید به آن توجه بسیاری داشته باشید. زیرا در غیر این صورت ممکن است شاهد سایش یا پرز دادن باشید.

کالیته پارچه مبلی مایا

از آنجایی که کالیته رنگی این پارچه ها عموما شامل رنگ‌ها تناژ کرم، طوسی، قهوه ای، نسکافه ای، ذغالی، سبز و یا آبی است آن رامی‌توان انتخاب مناسب‌تری برای فضاهای سنگین دانست. این رنگ‌ها حتی می‌توانند برای  سرویس‌های راحتی انتخاب خوبی باشند زیرا به نسبت سایر رنگ‌ها چرک تاب هستند و دیرتر لک یا کثیف می‌شوند.

پارچه مبلی‌های مایا عموما بدون طرح و نقش و نگار خاصی هستند. بنابراین به دلیل ظاهر ساده آنها را می‌توان به خوبی با سایر پارچه‌ برای کوسن ترکیب کرد و از شلوغ شدن بین از حد طرح مبل جلوگیری نمود.

کالیته پارچه مبلی مایا

قیمت پارچه مبلی مایا

متاسفانه بر اساس نوسانات قیمت بازار و تغییر نرخ ارز نمی‌توان قیمت دقیقی برای پارچه مبلی مایا ارائه داد. اما به طور کلی نمونه‌های این پارچه در ایران نیز تولید می‌شود که قیمت آن را می‌توان به نسبت کمتر از جنس مشابه وارداتی و چینی دانست.

البته این نکته را باید درنظر بگیرید که مولفه ای مثل جنس و کیفیت تاثیر بالایی در قیمت پارچه‌ مبلی دارد. به طور قطع یکی دیگر از موارد مهم تعیین کننده قیمت د راین پارچه جنس چرم مصرف شده در آن است.  به هر میزان که این چرم خلوص و کیفیت بهتری داشته باشد قیمت نهایی پارچه نیز بیشتر خواهد بود.

معایب و مزایای پارچه مایا

پارچه های مایا نیز می‌توانند محاسن و معایب مخصوص به خود را داشته باشند. به همین دلیل خریداران می‌توانند با درنظر گرفتن این نکات و تطابق آنها با نیازها و شرایطشان بهترین تصمیم را بگیرند. و در نهایت دست به انتخاب هوشمندانه‌تری بزنند. در ادامه به طور دقیق تر به برخی از این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد.

معرفی مزایای پارچه مایا:

همانطور که اشاره کردیم از آنجایی که جنس مرغوب این پارچه می‌تواند مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد بنابراین آن را تبدیل به انتخابی مناسب و هوشمندانه برای فضاهایی با استفاده بالا و مبل‌هایی با کاربردی مستمر می‌کند. پس می‌توان به خوبی از این پارچه برای رویه کوبی مبلمان در فضاهای عمومی همچون اداره جات، شرکت‌ها، سالن‌ها و … استفاده کرد.

جنس خاص این پارچه می‌تواند در برابر نفوذ آب نیز مقاومت داشته باشد و آن را تبدیل به یکی از نقاط قوت پارچه‌های مبلی مایا کند. بنابراین در این صورت می‌توان مایعات را به سادگی و بدون رسیدن آسیب به مبل از روی آن پاک کرد. این عامل همچنین می‌تواند تاثیر بزرگی در نظافت و تمیز کردن ساده‌تر این مبل‌ها داشته باشد.

مزایا و معایب پارچه مبلی مایا

تحلیل معایب پارچه‌های مایا:

یکی از معایب این پارچه ها پوسیدگی و فرسوده شدن در صورت انتخاب جنس کم کیفیت است. مرور زمان و استفاده مستمر از پارچه‌هایی با درجه کیفی پایین می‌تواند آنها را دچار مشکل کند. و شما مجبور خواهید شد روکش آن را پس از مدتی تعویض کنید. پس در صورتی که قصد تهیه این پارچه را دارید لازم است که حتما به جنس آن توجه کنید تا عمر مفید پارچه مبلی را افزایش دهید.

همانطور که اشاره کردیم، از آنجایی که چرم نیز در تولید این پارچه‌ها دخیل است و آن را به نوعی چرم پارچه معرفی میکنند؛ می‌توان قیمت آن را نسبت به سایر مدل‌های پارچه بیشتر دانست. اگرچه با این وجود این پارچه‌ها همچنان مشتریان و طرفداران خودشان را در بازار دارند.

در پایان:

پارچه مبلی‌های مایا می‌توانند انتخاب مناسب و بصرفه ای برای بسیاری از فضاها و نیازها محسوب شوند. تنها کافی است تا با بررسی دقیق و نیازسنجی هوشمندانه سایر مدل‌های پارچه را به خوبی بشناسید و مناسب‌ترین مدل و گزینه را از بین آنها برای روکیه کوبی و روکش مبل، صندلی و یا کوسن خود انتخاب کنید. درنظر داشته باشید که هماهنگی پارچه مبلی با سایر اجزای فضا می‌تواند ظاهر زیباتری به فضا بدهد.

ثبت دیدگاه